Subject: FW: OU1130. Elektrilevi OÜ õhuliini ümberehitamise projekt seoses Rail Baltic projektiga
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Feb 2025 08:36:58 +0200

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/14429-1

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Artjom Klibanov <[email-masked]>
Sent: Tuesday, February 18, 2025 7:07 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: OU1130. Elektrilevi OÜ õhuliini ümberehitamise projekt seoses
Rail Baltic projektiga

Tere

Kirjutan seoses projektiga „Rail Baltica Raplamaa põhitrassi
raudteetaristu II etapp“, OU1130.

Saadan Teile kooskõlastamiseks korrigeeritud projekti vastavalt saadud
märkustele.

Projekti dokumentatsioon saate leida lingi järgi:

<https://reaalprojekt.sharepoint.com/:f:/s/ProjektiPank/ElD3AKHshLtLv6Dm7g
18UqgB_D-U85ZaIcdSi8YbUBIaZw?e=4ycawm>  20240819_OU1130_ED-EL

Enne me saatsime oma komentaarid saadud märkustele. Meie komentaarid saate
leida kirjavahetuse allpool, toodud rohelise värviga.

Erinevused enne saadetud kommentaaridega:

*	Märkus nr 1

Koostatud eraldi kaust koos IKÕ plaanidega kinnistutele, millistel
volitatud asutus on Transpordiamet

*	Märkus nr 4

Praegu Sepa kinnistu piiratud võrkaiaga. Võrkaed asub täpselt kinnistu
piiril. Uue lahneduse järgi olemasolev elektrikilp tõstetakse ümber 15
Tallinn-Rapla-Türi tee kinnistult (66801:001:1897) Sepa kinnistule
(66801:001:1896) küljekuti võrkaiaga. Sellel juhul võrkaed piirab kilpi
sõiduteest ning kilp paikneb 1,3m kaugusel tee kattest nii, kui aed.

Lugupidamisega

Artjom Klibanov

Elektrivõrkude projekteerija

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174b, Tallinn 10917

+372 608 1100

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 31. jaanuar 2025 10:35
To: Artjom Klibanov <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: OU1130. Elektrilevi OÜ õhuliini ümberehitamise projekt seoses
Rail Baltic projektiga

Tere

Kilbi asukoha valikul palume arvestada asjaoluga, et kilp ei jääks
takistama teehooldust sh talihoolet jne.

Varasemas versioonis oli kilbi asukoht rohkem teest eemal. Palume
võimalusel lähtuda kilbi asukoha osas varasemast RB projektist.

Kilp võiks paikneda vähemalt 2,0m kaugusel tee kattest.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Artjom Klibanov < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, January 29, 2025 11:06 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: OU1130. Elektrilevi OÜ õhuliini ümberehitamise projekt seoses
Rail Baltic projektiga

Tere

Kirjutan seoses projektiga „Rail Baltica Raplamaa põhitrassi
raudteetaristu II etapp“, OU1130.

Saime projekti tellija kinnitused/vastused seoses Teie poolt väljastatud
märkustega.

Seoses sellega saame anda oma kommentaare Teie märkustele.

Meie kommentaarid on allpool rohelise värviga, lisatud Teie märkustele.

Palume teha tähelepänu märkusele nr 4, mis on seotud kilbi asukohaga.
Andke palun oma arvamust kilbi pakutavast asukohast.

Lugupidamisega

Artjom Klibanov

Elektrivõrkude projekteerija

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174b, Tallinn 10917

+372 608 1100

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: reede, 13. september 2024 12:10
To: Artjom Klibanov < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: OU1130. Elektrilevi OÜ õhuliini ümberehitamise projekt seoses
Rail Baltic projektiga

Tere

Oleme materjalid üle vaadanud ning esitame enda poolsed tähelepanekud.

*	Materjalide hulgas pole esitatud IKÕ plaane, palume esitada IKÕ
plaanid (näidis manuses).

IKÕ plaanid olid esitatud, vt ZIP kaust
„RBDTD-EE-DS1-DPS2_VER_OU1130-ZZ_0003_DR_ED-EL_DTD_009002_Landplot“.
Selles kaustas on terve projekti IKÕ plaanid.

*	Asendiplaanil ning seletuskirjas palume kajastada, kuidas
maakaabel rajatakse ristumisel riigiteega 15 Tallinna-Rapla-Türi tee, kas
suundpuurimisega või avatud meetodil koos viadukti ehitusega ehk kaablite
paigaldus ja uue mulde ehitus toimuvad samal ajal vms.

Ristumisel riigiteega nr 15 maakaabelliin rajatakse suundpuurimisega.
Korrigeerime projekti.

*	Riigitee (TRAM) maaüksuste ulatuses palume ristumisel teedega
maakaabel rajada 1,5m sügavusele ning kaitsetoru tugevuseks 1250N.

Korrigeerime projekti vastavalt saadud märkusele.

*	Palume kilbi asukohta muuta, kuna hetkel projekteeritud kilp
paikneb liiga lähedal projekteeritud teele. Palume lähtuda kilbi asukoha
osas varasemast RB projektist.

Kilbi asukoht lähtub varasemast RB projektist (põhiprojektist). Lisatud
pilti. Kollase värviga näidatud põhiprojekti lahendus, sinise värviga –
tööprojekti lahendus (praegune). Punane kast näitab kilbi suurused.

Kas Teile sobiks lahendus juhul, kui kilp projekteeritakse krundipiirile,
Sepa kinnistule?

Põhi- ja tööprojekti lahenduste võrdlemine:
Pakutav kilbi asukoht:

*	Ühendustee äärses lõigus palume maakaabel rajada 1,2m sügavusele,
kuna kaabel jääb mulde nõlvast kuni 1m kaugusele.

Korrigeerime projekti vastavalt saadud märkusele.

*	Ristumisel riigiteega nr 15, samuti palume muldest 1m kaugusel
minimaalseks sügavuseks 1,2m, palume vastavalt kajastada ka profiilis.

Korrigeerime projekti vastavalt saadud märkusele.

*	Juhime tähelepanu, et hooldustee peale ehitatakse ajutine
ümbersõit ja tee saab päris suure koormuse. Kui elektritööd tehakse ennem
ajutise tee ehitamist, siis palume antud lõigus suuremaid sügavusi ja
tugevamaid kaitsetorusid (1250N).

Lisaks juhime tähelepanu, et keset planeeritud ajutist teed jääb ol.olev
alajaam, kas antud asjaoluga on arvestatud ja kuidas?

Mingid tegevused olemasoleva alajaamaga ei ole ettenätud projekti raamis
(nt. likvideerimine või ümbertõstmine). Alajaam jääb oma kohal. Käesolev
joonis näitab ainult kummale poole planeeritaks ajutine ümbersõidutee,
mitte selle täpne asukoht. Teeprojekteerija arvestab alajaama asukohta
ajutise ümbersõidutee projekteerimisel.

Korrigeerime projekti. Ajutise ümbersõidutee asukohas näeme ette
maakaabelliinide paigaldust kaitsetorudes tugevusega 1250N.

*	Lisaks juhime tähelepanu, et profiili joonisel B valed
projekteeritud maapinna kõrgused. Palume kontrollida ning vajadusel
parandada.

Jah. Profiili joonisel „B“ projekteeritud maapinna kõrgused on valed.
Parandame.

*	Palume täpsustada, kas profiilis kajastatud suundpuurimine
läbilõike B osas on õige.

Profiili joonisel „B“ peab olema kajastatud suundpuurimine, aga sellel
puuduvad puurimiskaevikud ning kaabelliini paigaldus algus- ja lõpppunkt
puurimisega. Parandame.

*	Palume kajastada katete taastamise osa (ulatused) ka asendiplaanil
või esitada vastav eraldi asendiplaan.

Korrigeerime projekti. Katete taastamise ulatus näitame asendiplaanil.

Palume projekti täiendada ning edastada projekt, kas minu e-mailile või
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Artjom Klibanov < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, August 19, 2024 6:26 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: OU1130. Elektrilevi OÜ õhuliini ümberehitamise projekt seoses
Rail Baltic projektiga

Tere

Kirjutan seoses projektiga „Rail Baltica Raplamaa põhitrassi
raudteetaristu II etapp“, OU1130.

Reaalprojekt OÜ teostab projekteerimistööd Rail Baltic Estonia OÜ
tellimusel kaastöös Elektrilevi OÜ-ga, kus lahendatakse Elektrilevi OÜ
olemasoleva õhuliini lõigu asendamine maakaabelliiniga.

Saadame Teile projekti kooskõlastamiseks.

Projekti dokumentatsioon saate leida lingi järgi:

<https://reaalprojekt.sharepoint.com/:f:/s/ProjektiPank/ElD3AKHshLtLv6Dm7g
18UqgB_D-U85ZaIcdSi8YbUBIaZw?e=8RhYsZ>  20240819_OU1130_ED-EL

Lugupidamisega

Artjom Klibanov

Elektrivõrkude projekteerija

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174b, Tallinn 10917

+372 608 1100

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.